9. travnja 2020.

Premijerna izvedba nagrađivanog dramskog teksta ‘Ja od jutra nisam stao’ Une Vizek u Kerempuhu

ja od jutra nisam stao zagreb 23032019

Praizvedba dramskog teksta Ja od jutra nisam stao dramatičarke i spisateljice Une Vizek, prvonagrađen na natječaju Marin Držić za 2017. godinu, premijerno će se izvesti u petak, 29. ožujka, u 20 sati u Satiričkom kazalištu Kerempuh. Redateljica je Nana Šojlev.

Glazbu potpisuje Milorad Stranić, kostimografiju i scenografiju Valentina Crnković, a oblikovanje svjetla Aleksandar Saša Mondecar. U predstavi glume: Jerko Marčić, Hrvoje Kečkeš, Marko Makovičić, Ozren Opačić, Linda Begonja i Ornela Vištica.

U pomaknutom svijetu matrijarhalnog uređenja, gdje su stereotipizirane rodne uloge izvrnute, a muškarci inferiorni ženama, satiričkom se oštricom obračunavamo s rodno uvjetovanom raspodjelom moći i uvriježenim klišejima o prirodi muško-ženskih odnosa u suvremenom društvu. Tijekom atipičnog druženja četvorice bliskih prijatelja za jedne večeri koja se pretvara u neobuzdano, logoreično i emotivno razotkrivajuće pijančevanje svaki od njih na svoj način propitkuje svoj položaj u intimnim vezama i društvu, a kulminacija se dostiže kada se konačno  suoče s njima nadređenim ženama. U ozračju ženske dominacije i muške submisivnosti, bezimeni muškarci, simbolično svedeni tek na brojeve, vrte se u cikličkim dijalozima i situacijama koje podcrtavaju apsurd i prepoznatljivost svakodnevice, ali pritom čeznu za promjenama i afirmacijom. Poigravajući se s predrasudama i društvenim očekivanjima, Ja od jutra nisam stao Une Vizek pitkim se i nepretencioznim izrazom dotiče aktualne problematike rodnih uloga oko koje rasprava ne staje.

Una Vizek rođena je 1976. godine u Zagrebu. Diplomirala je i magistrirala telekomunikacije na FER-u. Od 2000. godine zapošljava se u Ericssonu Nikola Tesla, gdje još uvijek radi na razvoju programske podrške za telekomunikacijsku opremu. Kazalištem se počinje baviti 2000. godine uz suvremeni ples koji je usavršavala u ZPA-u i Liberdanceu i na brojnim radionicama u Hrvatskoj i inozemstvu. Surađivala je na desetak hrvatskih i međunarodnih plesnih projekata kao izvođačica, koautorica ili autorica: Duet za grijalicu i radijator (2003.), Overdo (2005.), Just Dance (2006.), Peterored (2006.), Love Piece (2007), Osjećaj za (2008), Solo za krevet i klavir (2010.), Dvije Priče (2011.), Snoviđenja (2015.) i hrvatska postava Mass (2018.).   Od 2010. piše i dramske tekstove. Do sada je napisala pet cjelovečernjih drama: Pomračenje (2010.), Posljednji poziv za Reykjavik (2012), Posljednji Hrvati (2013), Nema života na Marsu (2015) i Ja od jutra nisam stao (2017). Drama Pomračenje objavljena je u časopisu Kazalište i na portalu drame.hr te je izvedena na Hrvatskom radiju u režiji Marija Kovača, a također je imala praizvedbu na Sveučilištu Ayadin u Istanbulu. Drama Posljednji poziv za Reykjavik (2012.) bila je u užem izboru za nagradu Marin Držić za 2012. godinu, a Nema života na Marsu osvojila je treću nagradu Marin Držić za 2015. godinu te je u režiji Marine Pejnović izvedena na Hrvatskom radiju i u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu. S dramom Ja od jutra nisam stao osvojila je nagradu Marin Držić za 2017. godinu. S kratkom pričom Međa 2016. godine osvojila je prvo mjesto na natječaju za kratku priču Festivala europske kratke priče. Djela su joj prevedena na nekoliko jezika.

Nana Šojlev rođena je u Zagrebu 1960. godine. Studirala je komparativnu književnost i povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu, a 1984. diplomirala je kazališnu režiju i radiofoniju na zagrebačkoj Akademiji za kazalište, film i televiziju (danas ADU). Tijekom niza godina djelovala je kao autorica koncepcija, dramaturginja i redateljica plesnih i dramsko-plesnih kazališnih predstava, s kojima se predstavila na pozornicama i festivalima u zemlji i inozemstvu (ZKM, GK „Trešnja“, Mala scena, Teatar &td, Tvornica kulture, Kazalište Knap, Tjedan suvremenog plesa, Šibenski dječji festival, Danza Nueva festival – Lima, Peru…). Surađivala je s koreografima, glumcima, glazbenicima i plesačima suvremenog plesa, eksperimentirajući na različitim vrstama objedinjavanja dramskoga i plesnog kazališnog izričaja. Ističu se predstave: Exhibition, Rubato, Big is beautiful, Déjà vu, Skitnička bajka, Čokolada, Slavuj, Carevo novo ruho, Tko još vjeruje u rode, Zagrljaj, Čarobna frula za početnike, Radio Ana itd. Režija dramskog teksta Ja od jutra nisam stao Une Vizek prva joj je suradnja sa Satiričkim kazalištem Kerempuh.

 

Fotografije: Ivan Posavec